1
המחזיר את גרושתו. פי' בקונט' משנישא' וכ"פ רש"י והר"ב. וכ' התיו"ט וכפשטי' דקרא והיתה לאיש אחר וכו' ובספ"ב דסוטה כ' הר"ב דבקידושין תלא רחמנא היינו מדכתיב והיתה והוי' קידושין משמע ע"כ. ותימא שנעלם ממנו דשני פירושים שכתב הר"ב פלוגתא דר"י בן כיפר וחכמים היא ולאו מויצאה מביתו יליף אלא מאחרי אשר הוטמאה כדגרסי' בבבלי פ"ק דף י"א ר"י בן כיפר אומר משום ר"א המחזיר גרושתו מן הנישואין אסור' מן האירוסין מותרת דכתיב אחרי אשר הוטמאה וחכ"א אחת זו ואחת זו אסורה אלא מה אני מקיים אחרי וגו' לרבות סוטה שנסתרה ע"כ וצ"ע. ועמ"ש בירושל' סוטה פ"ב ה"ו בתו' ד"ה שנסתרה וכו':