1
אבל בכהנים אסור. כ' בתי"ט בד"ה אין מוציאין מידן אפי' הם כהנים דהא סתמא ודאי קתני דטעמא דחלוצה דרבנן ובספק חלוצה לא גזרו ע"כ. ואינו מחוור דמסתימת המשנה ליכא למשמע מידי דהא רישא דהך בבא והשני' אחד חולץ ואתד מייבם וכן אחיו של זה וכו' לא איירי בכהני' כדמוכח מסוגיין וכ"כ רש"י והרשב"א בחי' דלכתחלה כהן אסור בספק חלוצה והא דאמרי' בבבלי דף כד בספק חלוצה לא גזרו רבנן לא קאי אמתני' אלא אברייתא דתני שילא קאי מיהו מדברי הרמב"ם פ"ח נראה דאפי' לכתחלה ספק חלוצה שריא ע"ש ובהה"מ שם: