אלא אפי' וכו'. כתב המג"א סימן תרל"ד ס"ק ב' נ"ל דאם מקצת שלחנו עומד בסוכה ומקצתו בתוך הבי' מותר דלא גזרינן שמא ימשוך אחר שולחנו מאחר שעומד מקצת בסוכה ועוד דהא די בשלחן טפח ועוד דגם בשלחן תוך הבית רבים מכשירים בסוכה גדולה ודי לנו להחמיר בזה אבל אם שלחנו בבית אפילו הוא יושב כלו בסוכה גזרינן שמא ימשך אחר שלחנו ע"כ וקשה דהכא משמע דגזרי' כל שיש מקום פנוי לפניו טפח גזרינן שמא ימשוך וי"ל דשאני הכא כיון שיש שלחן לפניו בתוך הסוכה לא גזרונן שמא ימשוך אך מ"ש דאפי' הוא יושב כולו בסוכה גזרינן שמא ימשיך קשה אם כן ליתני מי שהיה יושב בסוכה ושלחנו בתוך הבית וכו' וא"ל להודיעך כחו דב"ה דאפילו ביושב ראשו ורובו מכשרי הא מסיפא שמעי' דהא מסיק בבלי דף ג' ע"א דחסורי מחסרא ובתרתי פליגי ואפי' אינה מחזקת אלא ראשו ורובו מכשרי ב"ה א"כ כ"ש בשראשו ורובו בסוכה גדולה דיצא וא"ל דהכא גרע טפי כיון דשלחנו בתוך הבית גזרינן שמא ימשוך דהא בשאינה מחזקת אלא כדי ראשו ורובו נמי צריך שיהא שלחנו לפניו בתוך הבית דהא צריך לאכול בתוך הסוכה וצ"ע: