ועל שאין בה ידיעה כו' שעירי רגלים ור"ח מכפרין. וקשה לדברי הכל הוקשו השעירים או בושעיר או מדכתיב אלה תעשו לה' במועדיכם א"כ ל"ל מלבד עולת החדש להקיש ר"ה לר"ח הא כבר הוקשו וי"ל לר"מ איצטרך דלא נאמר מדאתקש חיצון לפנימי איתקוש נמי להא שלא יכפרו כפרות גם שלא תהא כפרתו פעמיים בשנה לכך כתיב בר"ה מלבד עולת החדש להקיש יה"כ דסמיך ליה לר"ח שיכפר נמי על טהור שאכל את הטמא ומיניה שמעינן דהיקישא דמועדות עדיפא (ועי' דף ט' בד"ה כדאמרי' כו' ומ"ש לקמן בד"ה ר"י חלש) ור"י סובר דאיצטרך ג"ש עון עון ללמר דציץ מכפר אטומאת מקדש וה"א דאף ר"ח מכפר אטהור שאכל את הטמא לכך כתיב מלבד עולת החדש שעל מה ששעיר ר"ה מכפר שעיר ר"ח מכפר והיינו אין בה ואין בה דטמא שאכל את הטהור אך קשה לזה לא צריך ג"ש דממקומו מוכרע דהציץ מכפר אטומאת בשר כדמפורש מנחות פ"ג (דף כ') לכך נראה ודאי איצטרך ג"ש דעון עון מנותר ומפיגול כמפורש בהרבה מקומות סד"א דניליף נמי עון דר"ח מציץ לכך איצטרך מלבד עולת החדש לר"ש איצטרך דלא נימא דגם שעיר ר"ה אתי לכפר על טהור שאכל את הטמא וכס"ד דר"י בי ר' בון לקמן בסוגיין לכך כתיב מלבד וגו' וכדמשני הש"ס שם:
א"ל הואיל כו'. עי' בקונט'. כתב התי"ט ומסתברא לאו דוקא ר"מ אמר לר"ש שהרי ר"ש היה אחר דורו של ר"מ כמ"ש הרמב"ם פ"ד בהקדמתו כו' ע"ש אמת שהרמב"ם שם מנה לרשב"י בחבורה הרביעית ואת ר"מ בחבורה שלישית והיא דבר זר שהרי שניהם היו תלמידי ר"ע ושניהם נסמכו כאחת וחלוקים הם עם חביריהם ר' יהודה בהרבה מקומות במשנה (ועמ"ש בירושלמי סנהדרין דף י'. בד"ה אמר כו'. וראיתי בס' יוחסין במנין חבורה השלישית תמה על הרמב"ם בזה ע"ש והנאני לכן אין לזוז מפשט הדברים שר"מ אמר כן לר"ש וכ"מ בירוש' חגיגה ריש פ"ג (דף ח'):