1
לפסחו ולאשמו אין עושה תמורה. כתבו תוס' בפסחים דף צז בד"ה ויביא וכו' דהכא מודה ר"ש דהתם הואיל והיא ראויה לשלמים והפסח אחר פסח קרב שלמים הלכך לא הוי מום ע"כ וכ"כ התוי"ט בשמם. ודבריהם תמוהים דהא מפורש קאמר ר"ש הכא דמפריש נקיבה לפסחו אין עושין תמורה וכן מפורש בש"ס בתמורה דף כ' וקאמר התם ר"ש שאין לך דבר עושה תמורה אלא הרועה להסתאב הרי מפורש דר"ש סובר המפריש נקיבה לפסחו אינו רועה אלא ימכר מיד וצ"ע: