אמר ר' אחא דר"י היא וכו'. כתב המגיה במשנה למלך פ"ד וצ"ל דהירושלמי פליג אש"ס דילן דבהדיא אמרינן בפ' הקומץ רבה דף כ' ע"ב דתניא קרבן מלמד שמתנדבים עצים וכן הוא במנחות דף קו ע"ב ושמא הירושלמי דרש ליה ליתורא דקרבן לדרשא אחריתי ומש"ה אוקמה למתני' דעצים כר"י אך קשה דהתם מייתי מקרא מלא בנחמיה דכתיב והגורלות הפלנו על קרבן עצים הכהנים והלוים להביא לבית אלקינו עכ"ל ובאמת לפום ריהטא תימא גדולה היא אבל לפי מה שפירשתי בקונטרס לק"מ דרבנן מוקמי להאי קרא שהם לא התנדבו עצים אלא לצורך קרבנות יחיד אבל לצורך קרבנות ציבור לא דאין קרבן יחיד משתנה לקרבן ציבור:
מתני' פליגא על ר"י וכו'. הרא"פ פי' דמתני' דתענית פליגי על ר"י מדתנן סתמא ולא מפליג בין בשעת קרבן בין שלא בשעת קרבן ועוד מן הדא נמי מוכח דלא כר"י דתני ראב"צ וכו' ע"כ ואין נראה דאדרבה מתני' דתענית לא איירי אלא בזמן בה"מ גם מאי דקאמר ועוד מן הדא דפליג על ר"י הרי הא דראב"נ הוא סיפא דברייתא דפליגי רבנן ור"י כמפורש במגילת תענית גם לשון מתני' פליגא משמע דעל אמורא קאי ולא על תנא לכן פי' שבקונטרס עיקר: