1
אדם לרבות הגרים. פי' הרא"פ בזה אינו מחוור ומה שכתב וקשיא לי ל"ל לרבות גרים הלא אף העכו"ם נודרים נדרים ונדבות ע"ש כבר קדמו בעל קרבן אהרן ועיין בספר זית רענן ולפי פירושי שבקונטרס לק"מ:
2
וסיפא בכותים. כתב הרמב"ם בפי' המשנה אמרו אין מקבלין מידן קיני זבין יזבות ויולדות ר"ל מיד הכותים אבל העכו"ם אינו יודע בזה ואינו טורח בהם לעולם אמרו סיפא בכותי ולפיכך מקבלין מהן חטאות ואשמות לפי שהוא כיון שנתכוין בכפרה אולי ישוב ע"כ ותימא הא העכו"ם אינן חייבין בקרבנות אלו וכדפירשתי בקונטרס דבני ישראל כתיבי בפרשה ומה שיש לדקדק בסוף דבריו עיין בתוי"ט מיהו לפי גירסת הירושלמי א"א ליישב דברי הרמב"ם: