הבנות יוצאים בחוטין ואפילו בקסמין שבאזניהם. פי' רש"י הבנות קטנות שמנקבות אזניהם ואין עושין נזמים עד שיגדלו ונותנין חוטין או קסמין באזניהם שלא יסתמו וי"מ חוטין שקולע בהן שערה דאסרו בגדולה בר"פ התם משום דשכיחא בהו טבילה אבל קטנות דלא שכיחא בהו טבילה שרי ולשון ראשון הגון מזה חדא דקטנות צריכין טבילה וכו' ועוד מדקתני אפילו בקסמין איכא למשמע דחוטין נמי אאזנים קאי דאי אחוטי הראש לא שייך למתני אפילו קסמין ע"כ וקשה דכאן מפורש דאחוטין שבצואר קאי וכן פי' הרמב"ם בפירוש המשנה והה"מ לא רא' דבריו בפי' המשנה לפיכך כתב דמדרב הונא למד הרמב"ם דיוצאת אשה בחוטין שבצוארה גם כתב פי' רש"י אדברי הרמב"ם וליתא אלא לפי פי' לשון המשנה שנה והא דקשיא ליה לרש"י א"כ מאי אפילו בקסמין לדברי הירושלמי ודאי דל"ק מידי דהא אמר אבוה שמואל דגרסינן במתני' אבל לא בקסמין וגם לדעת הרמב"ם י"ל שנקט אפילו שהקסמין הם גרועים ואינן לא תכשיט ולא בגד וכמ"ש בפירושי: