1
למה לית אנן פתרין ד"ה היא בשוכח. כתבו תו' בפרקין דף מ"ד ע"ב הא אין עליה מעות וכו' קשה לרשב"א דמאי פריך לוקמי בשוכח ולהכי אין עליה מעות אע"ג דהוו עליה כל בין השמשות שריא ובזמן שיש עליה אסור לגוררה אפי' בשכח שהוא טלטול גמור וקמ"ל דבאינה נשמטת שרי לגוררה טלטול גמור דה"ל בסיס לדבר האסור ולדבר המותר ומתרץ דע"כ במניח איירי דהא אין גוררין אוחה משמע אפילו לצורך מקומה ואי בשכח אפילו בעודן עליו שרי לצורך מקומו ותימא שלא ראה הרשב"א שקושיתו היא קושית הירושל' אלא דלא ניחא ליה בתירוץ הירושלמי דסובר דבשאינה נשמטת א"צ לנער כיון דהוה בסיס לדבר המותר: