1
אינו צריך ליה שמירה. כתב הי"מ ואיכא למידק היכא מיתרצ' באומרו אלא שאין וכו' דליכא למימר משום דאין מקטרג א"צ שימור ועוד דמתמיהתו משמע דלעולם צריך לומר דבכ"מ צריך שימור ולא הדר ביה מהא וי"ל דה"ק דא"א דונשמרת מכל דבר רע כפשטיה שישמרנו מעבירה דא"כ קשה הא אם אינו יוצא א"צ שמירה אלא פירושו השמרו מכל דבר רע שידובר עליכם דהיינו מה שיקטרג השטן ונפקא מיניה למיבעי רחמי ולהזהר אז בתשובה טפי עכ"ל ולפמ"ש בקונטרס מעיקרא לק"מ: