1
כיני מתניתא וכו'. כתבו תוס' בפרקין דף קיג ע"א בד"ה כלל אר"י תימא היכי קאי אי אמילתיה קמייתא דהתם מתיר לגמרי והכא קתני אין חייבים עליו משמע הא איסורא איכא כדדייק הש"ס לעיל וי"ל דה"ק כל קשר שאינו של קיימא אין חייבין עליו הא של קיימא חייבין עליו ואפי' עניבה ולאפוקי מדרבנן דאמרי עניבה לאו היינו קשירה א"נ אמאי דקתני ברישא אין חייבין עליהם קאי ר' יהודה עכ"ל ולפי מה שפירשתי בקונטרס נראה ששני התירוצים של תוס' הם דברי הש"ס דמאי דמשני בגין דתנינן קדמייתא בשם ר"י וכו' ודאי דעל אין חייבין עליהם דרישא קאי ומאי דמשני ר' שמואל דמתני' תרתי קאמר שאינו של קיימא והוא לשעה היינו תירוץ הראשון של תוס' ונ"ל דה"ט דהרשב"א שתפס התירוץ הראשון לעיקר מפני שהוא תירוץ בתרא דש"ס אך לא ידעתי למה לא הביאו דברי הש"ס: