1
שמא אינו חייב אלא אחת. כמו שפרשתי בקונטרס הסכימו עמי כמה חכמים אך עדיין הדבר דחוק לכן נ"ל דה"ג אלו קצר כגרוגרת בשחרית וכגרוגרת בין הערבים בשתי העלמות שמא אינו חייב כשם שהעלמות חולקות כך לא יצרפו רבי מנא וכו' וה"פ לפי לשון השני שפירשתי במתניתין איירי בשהיה לו ידיעה בינתים וקשיא ליה אילו היה לו ידיעה בין שתי קצירות מי לא מחייב שתים שידיעות מחלקות א"כ איך יצרפו לאחר הידיעה ומשני קסבר ר"ג אין ידיעה לחצי שיעור וכעין קושיא זו יש לעיל בפרק כלל גדול דף כ"ה ע"א ולדעתי מכאן ראיה ברורה לפירוש השני שפירשתי במתני' והוא פי' תוס':
2
הדרן עלך פרק הבונה