במודד לוכסן. בקונט' הגהתי במורד לוכסן ואפי' אם גרסינן במודד לוכסן נמי איכא לפרושי כמו שפירשתי בקונט' דה"ק הני י' טפחים של הכותל מודדין בלוכסן כמו תל המתלקט. והר"א פירש במס' כלאים במודד לוכסן ד"א של זריקה צריך ד"א ואלכסונן שהם ו' אמות פחות ב' חומשים וכ"כ תוס' בעירובין דף נ"א בשם ר"ת ולא צריך הכא להא דר"ח אלא אגב דמייתי למתני' מייתי נמי הא דר"ח דאיתמר עלה ותמוהים דבריו חדא מאי שייטי' דר"ח הכא ה"ל למימר מלתיה מיד אמתני' ולמה מפסיק בין הסוגיא דאיירי בחור או בדבילה שמינה ועוד לפירושו למה לא הביאו תוס' בעירובין ראיה לדבריהם מדברי הירושלמי ועוד מאי במודד לוכסן דקאמר הכי הל"ל מודד לוכסן לכן פי' שבקונטרס עיקר וכה"ג תירץ בבבלי בשבת דף ה' ע"ב ובעירובין אך הא קשיא לי למה לא משני הש"ס בבבלי גם אמתני' בכותל משופע ואי משום דקשיא והא סופו לירד לוקמי בספר והדומה לו שאין סופו ליפול כמו דמסיק הש"ס בבבלי ד' ה' ע"ב: