רב אחא אמר רבי יוסי בר חנינא בעי מהו ליגע במושך וכו'. בבבלי גרסי' מאן תנא דכל מידי דאתי ממילא שפיר דמי אריב"ח רבי ישמעאל היא דתנן השום והבוסר וכו' ור' אלעזר אמר ר"א היא דתנן חלות דבש וכו' ור"א מ"ט לא אמר כריב"ח אמר לך לאו איתמר עלה אמר רבב"ח א"ר יוחנן במחוסרין דיכה דכ"ע לא פליגי כי פליגי במחוסרין שחיקה והני נמי כמחוסרין דיכה דמי הורה ריב"ח כרבי ישמעאל ופסק הרי"ף כריב"ח ורבי יוחנן והרז"ה כתב דפליגי ריב"ח ור"י והלכתא כריב"ח ולולי דלא מעלינא רישי ביני אריותא הוינא אמר דפלוגתא דהכא היינו פלוגתייהו בבבלי ופליגי בנגיעה וכ"ש באכילה וזה כדברי הרז"ה דפליגי ריב"ח ורבי יוחנן אך מ"ש הרז"ה דהלכתא כריב"ח לא משמע כן שהרי מסקינן דריב"ח בקושיא מיהו י"ל כיון דבבלי לא מייתי הך ברייתא לא פסקינן כמותה וצ"ע וגרסינן תו התם שמן של בדדין רב אסר ושמואל שרי ופירש"י שמן המשתייר בזויות הבד וכו' ור"י פירש דקאי אדלעיל דקאמר דאם טען בית הבד מבעוד יום והשמן זב והולכת כל השבת רב אסר וכו' וקשה א"כ למה פליגי בשמן דוקא הוה להו לפלוגי אמתני' כי היכא דפליגי הכא ריב"ח ורבי יוחנן ועוד דמברייתא דמייתי הכא ושוין שאסור ליגע במושך קשיא נמי אדשמואל: