1
כיני מתני' אם היה וכו'. כ' הרא"ש והא דקאמר בירושלמי אם הי' מעכב התקיעה וסתמו צריך לפרש אם היה מעכב לאחר שסתמו ואפילו אי פליגי גמרא דידן אירוש' גמרא דידן עיקר ע"כ וקשה אם נפרש אם היה מעכב לאחר שסתמו א"כ מאי קמ"ל רבי יוחנן והרי מתני' מפורש כן ניקב וסתמו אם מעכב את התקיעה פסול וי"ל דהרא"ש קאמר לפי גירסת הירושלמי דגרס במתני' אם עיכב את התקיעה וטובא קמ"ל ר"י אך קשה א"כ ע"כ לפרש דברי ר"י כמ"ש הרא"ש דאי כפשטא מאי קמ"ל א"כ מאי קאמר ואפי' אי פליגי וכו' הא מוכח דל"פ: