אר"י הדא אמרה וכו'. והרמב"ן גורם אמר ר"י הדא אמרה פשוטה ששמע מקצתה מן המתעסק יצא הדא אמרה דאתקע בראשונה ומשך בשנייה אין בידו אלא א' ר' בא בר זבינא אומר אפי' א' אין בידו וכו' וה"פ הדא אמר פשוטה ששמע מקצתה מן המתעסק שלא כיון לשם מצוה ובא חבירו ואמר לו איכוין ותקע לי להשלים את התקיעה ולשם מצוה והאריך בהשלמה כשיעור תקיעה יצא ומייתי ראיה מהא דתנן דמשך בשנייה כשתים אין בידו אלא א' וכיון דאין בידו אלא אחת נמצא דכמה שהאריך יותר מכדי תקיעה אינו אלא כמתעסק א"ה עולה מקצתה לאחת ואתא רבי בא לפלוגי דזה ששמע פשוטה מן המתעסק אפי' א' אין בידו כיון דבתחלת התקיעה היה מתעסק נמצא דרישא לית ליה סיפא וכו' ולא דמי למשך בשניי' כשני' דהתם מיהא מתחלתו ועד סופו היתה כוונתו לשם מצוה והל"ל לר' בא בר זבינא לא יצא אלא אגב דאמר משך בשניי' כשתי' אין בידו אלא אחת נקט נמי גבי מתעסק אין בידו אפי' א' אע"ג דלא שייך גבי מתעסק האי לישנא וניחא השתא אין בידו אלא א' היינו שניה ע"כ ולפי גירסתינו ופירושינו בקונטרס עולה דברי הש"ס כהוגן אלא דלפום ריהטא פליג אבבלי וכבר תי' הרא"ש לקיי' שניהם ואף הר"ן פליג אפי' הרמב"ן ע"ש: