ואומר לכם הוא ראש וכו'. וח"ת נפרש הכא לכם הוא ראש מה שאתם עושים הוא ראש כגון העמדת מלך שהוא ע"י אדם וכן רגלים שהוא ע"י קידוש ב"ד משא"כ בשאר דברים כגון נטיעה שהיא גדילה מן הקב"ה ולא קשיא דא"כ נימא נמי ראש לשנים דאף מלכי אומות לאו לכם הוא שאין ישראל מעמידין אותו וי"ל דאכתי תיקשי א"כ לשמיטין וליובלות נמי דבקידוש ב"ד תלי':
כתיב ויחל לבנות וכו'. ק"ק לרגלים מנ"ל דא"ל דיליף מבחג המצות בחג השבועות בחג הסוכות דא"כ מעיקרא מאי קא קשיא ליה דלמא לכם אתי למעוטי רגלים הא קרא כתיב:
כהיא דאר"י בר אחא וכו'. וקשה א"כ לכם שני ל"ל וי"ל דסובר ר"ש בר כרסנא דמיתורא דלכם מרבינן רגלים ומלכים שמעינן מהא דאר"י בר אחא וכו':
תני שמואל ופליג וכו'. מהר"ש יפה האריך מאוד בדברים דחוקים ובעל הגה"ה בי"מ פי' אדלעיל קאי דקאמר החדש הזה לכם לכם הוא ראש אבל לא לשנים וכו' משמע אף ליציאת מצרים כשמונין השנים אין מונה מניסן אלא מתשרי דר"ח לכם כתיב ע"ז מייתי דשמואל תני אף לשנים מנינן ליציאת מצרים מניסן כמו למנין חדשים ע"כ וגם זה קשה דמי איכא למ"ד דיציאת מצרים לאו מניסן מנינן כדמוכחי קראי ע"כ נראה עיקר כמו שפירשתי בקונטרס: