1
בין על הראשון בין על השני ענוש כרת. כתב הרמב"ם פ"ה מהק"פ הלכה ב' מי ששגג או נאנס ולא הקריב בראשון אם הזיד ולא הקריב בשני חייב כרת ע"כ וכתב הראב"ד שנה זה משנתו כר' ור' נתן ור' חנניא בן עקביא פליגי עליה ע"כ שכך מסקינן בבבלי שגג בראשון והזיד בשני לרבי חייב ולר"נ ור"ח בן עקביא פטור וה"ל ר' יחיד לגבייהו מיהו לפום סוגיין ניחא דאיכא תנא דסבור כר' וה"ל תרי ותרי והדרינן לכללא דהלכה כר' מחבירו והא דלא נקיט בבבלי מאן דסבור כרבי משום דבברייתא השנויה שם לא הוזכרה דעת רביעית: