1
רי"א הטהורין עושין לעצמן והטמאין עושין לעצמן א"ל אין קרבן ציבור חלוק. בבבלי בפירקין ובמנחות דף ט"ו גרסינן דר"י הוא דאמר כולן יעשו בטומאה שאין קרבן ציבור חלוק כתבו תוספות במנחות שם בד"ה רי"א אפילו שבט אחד טמא וכו' שאין קרבן ציבור חלוק אע"ג דר"י ס"ל בפ"ק דיומא דטומאה הותרה בציבור מ"מ איצטריך ליה טעמא דאין קרבן ציבור חלוק בפסח כיון דיש בה אכילה ע"כ ותימא פשיטא דצריך לטעם שאין קרבן ציבור חלוק דאי משום טומאה הותרה בציבור אמאי יעשו גם הטהורין בטומאה וכן מפורש בפרקין רי"א אפילו שבט אחד טמא וכל השבטים טהורין יעשו בטומאה רבי יהודה סבר שבט אחד איקרי קהל וה"ל פלגא ופלגא ואין קרבן ציבור חלוק ועבדי כולהו בטומאה וצריך עיון: