1
למה מפני הסיע דעת. בקונט' הגהתי אך קשה דלקמן נשנית דבר זה ומסיק דהטעם מפני היסח הדעת ויש לפרש דפריך למה לא יאכלו כשישנו כולן אם מפני היסח הדעת שאין שם מי שישמור הפסח או מפני שיעבור חצות קודם שיעורו משנתם ומשני תדע שהוא משום היסח הדעת שאם יש שם חבורה אחרת שמעוררים לאלו ואינן מניחים לעבור חצות בשינה ואפ"ה לא יאכלו א"כ ע"כ הטעם משום היסח הדעת וא"ת א"כ אפילו ישנו מקצתן לא יאכלו וי"ל מפני היסח הדעת היינו כמו שפירשתי במתני':