1
תני ר' חייה אסור לאדם לטעום כלום עד שתחשך בבבלי בפירקן דף ק"ז ע"ב גרסינן אמר ר' יוסה אבל מטביל הוא במיני תרגומא ר' יצחק מטביל בירקא תנ"ה השמש מטביל בבני מעיים ונותנן לפני האורחין ואף ע"פ שאין ראיה לדבר זכר לדבר נירו לכם ניר ואל תזרעו אל קוצים רבא הוה שתי חמרא כולי מעלי יומי דפסחא כי היכא דנגרריה ליביה ע"כ והנה לפום ריהטא הסוגית חלוקות אך נ"ל דלא פליגי דבבבלי איירי במיני תרגומא שגוררין המאכל וכדפירש הרשב"ם שהירק גורר המאכל ולכך מייתי הא דרבי יצחק והא דרבא והטעם שהן גוררין המאכל לפי שמשלשלין ומנקין הבני מעיים וכן אכילת בני מעיים עושין והיינו דקאמר נירו לכם ניר ואל תזרעו אל קוצים היינו על המאכל שנתעפש בבני מעיו ועיין ברשב"ם ותוספות שדחקו מאוד בפי' הברייתא אבל הירושלמי איירי בדברים שאין גוררין המאכל ואפילו הטעימה אסורה: