1
שנטמא בכלי זכוכית. וסובר דגזרו מיד שריפה על כלי זכוכית וכדמסיק. וזו היא דעת תוספות במסכת שבת דף ט"ו ע"ב בד"ה אתו אינהו אבל הרמב"ם בפ"א מה' כלים כתב דלא גזרו מעולם שריפה על כלי זכוכית ונראה דסובר כרבי ירמיה ארץ העמים וכלי זכוכית תלויה ועל ארץ העמים הוא דגזרו באושא שריפה אבל לא על כלי זכוכית אך קשה כיון דבר קפרא כר' יוסה ס"ל להרמב"ם למפסק כוותיה וי"ל משום דירוש' פליג אבבלי דהא אמר אילפא ידים תחילת גזירתן לשריפה ולא שאר כל הגזירות ור' יוסה סובר דאף כלי זכוכית תחלת גזירתו לשריפה ועי"ל דאיכא לאוקמא שנטמא בידים דהא שלמה גזר אידים ולקדש שריפה כדאמרינן ידים תחלת גזירתן לשריפה ובאמת תימא גדולה היא בעיני למה לא מוקי לה ר' יוסה שנטמא בידים: