רבי אמר פסולות היו וכו'. כתבו תוספות בדף י"ג ע"ב בד"ה אלא לעולם שנשחט עליהן הזבח אומר ריב"א השתא הדר ביה ממה שאמר כשרות היו דבי"ג איירי שנשחט עליהן הזבח כדאמר לעיל אין מביאין תודה בי"ד והשתא מיפסלו טפי שנשפך הדם וגם נפסלו בלינה ולכך מעמיד בנשפך הדם שהטעם הראשון שאמר רבי חנינא מתוך שהן מרובות נפסלות בלינה נראה לו דוחק דאיך יתכן דמפני ריבוי שלהן לא ימצא אוכלים הלא מותרים לזרים ובירושלמי רבי חנינא גופיה משני האי שינויי' דגרס התם רבי חנינא אמר פסולות היו מפני שהיו ממהרים להביא תודותיהן מפני חמץ שבתודות ואי אפשר שלא ישפך דמה של אחת מהן והן נפסלות מדקאמר מפני שממהרין משמע דבי"ג איירי דכולם היו מביאין ע"כ וגירסתינו היא בהיפך דרבי חנינא קאמר דכשרות היו ולא נפסלו מעולם אלא שלא נשחט עליהן הזבח ואין מי שיפדה אותן וגם דברי תוספות קשיין לי דאם נפסלו בלינה למה לא שרפו אותן בבקר בי"ד מיד הא לא היו משהין את הטעונין שריפה הא קיי"ל אין משהין את המצוה ושריפת נותר מצות עשה וכן משמע לשון המשנה והברייתא ישרף מיד וע"ק מאי דייקו מלשון ממהרין הלא בי"ד היו ממהרין יותר ואפילו המועטין שנעשו בי"ד מסתמא במהירות גדול נעשו כיון שזמן אכילתן מועט: