1
ועוד אר"א פותחין בנולד. כ' הר"ן אע"ג דאפסקי' רבנן למלתי' וכה"ג דייק הש"ס בפ' עושין פסין שאני הכא דהוי להיתירא וכו' ע"ש. וקשה דבביצה דף ל"ד דחו רש"י וש"פ תירוץ זה ע"ש ונ"ל דל"ק להו ממתני' דהכא דכיון דהדר תני ומודים חכמים לר"א וכו' ה"ל כאלו תנא דינא דר"א כולו ושייך שפיר למיתני ועוד ונכון הוא:
2
ר"א מתיר וכו'. כתב הר"ן משום דנקט בבי טובא הדר ותני דבכולהו ר"א מתיר וחכמים אוסרין ע"כ ול"נ כיון דהפסיק בבבי טוב' ור"מ פליג עלייהו ודעת שלישית היא בדברים שהן כנולד לכך הדר ותני פלוגתייהו. ולפי הגירסא בסיפא וחכמים מודין לו ניחא כפשטא דתני תחלה דברי חכמים ואח"כ דברי ר"מ: