1
אם בשזה אומר מפר כבודי וזה אומר מפני כבודך וכו' כתב הב"י בי"ד סוף ס' רל"ב בד"ה וכתב שם הר"ן וכו' אבל הרא"ש כתב ס"פ קונם יין ירושלמי אם בשזה אומר מפני כבודי וזה אומר מפני כבודך ד"ה מותר אלא כינן קיימין בסתם עכ"ל נראה שלא הי' גורס אם בשזה אומר מפני כבודי וזה אומר מפני כבודי ד"ה אסור והטעם אפשר שהוא משום דלא משמע לי' דאיכא כבוד אלא למקבל מתנה ולא לנותן ע"כ. ותימא הא אמרי' בבבלי בקידושין דף ז' ע"א הכא באדם חשוב עסקינן בהאי הנאה דמקבל מתנה מינה גמרה ומיקני' לי' נפשה ש"מ דאיכא כבוד לנותן וע"ק לדבריו למה קאמר אלא בסתם אנן קיימין הא אפשר לאוקמי מתני' בשזה אומר מפני כבודי וזה אומר מפני כבודי. א"ו קיצור לשון הוא ודברי הרב"י צ"ע ועיי' בש"ך שם: