1
היו תהיה אפי' מאה הויות. וא"ת מנ"ל לר"א הא שאביה ובעלה האחרון מפירין נדריה דהא מוקי לקרא ואם היו תהיה לרבות בוגרת וי"ל דרבוי הויו' יליף מהיו לחוד וכמ"ש בקונט' ותהי' לרבות בוגרת. וכה"ג מצינו בב"מ פ"ב דדרשי' מהשב אפי' מאה פעמים ותשיבם לרבות אפי' השבה דלאו מעליותא כגון לגינתו ולתורבתו ועיי' בתי"ט שם משנה ט'. ובבבלי בפרקין דף ע"א גרסי' מנ"ל דארוס אחרון מיפר נדרים שנראו לארוס ראשון אמר שמואל א"ק ונדריה עליה האי עליה קרא יתירא הוא למדרש נדרים שהיו עליה כבר. וקשה ל"ל עליה תיפוק ליה מדכתיב היו וכדדרשינן כאן והאי דרשא רווחת היא בכולא תלמודא וא"ל דאיצטרך עליה דמיפר אפי' נדרים שנראו לארוס ראשון דודאי לנדרים שלא נראו לארוס ראשון לא צריכין קרא מ"ש ראשון משני וצ"ע: