1
ואם גילח על שלשתן כו' עי' פי' בקונטרס. וכן הוא לשון הר"ב בפירושו מדתנן ואם גילח משמע דוקא בדיעבד אבל לכתחילה לא והיינו ששוחט תחלה את השלמים ומגלח עליהן. ודלא כמ"ש התי"ט משנה ז' דסובר הר"ב ששוחט שלשתן תחלה ואח"כ מגלח על השלמים ע"ש גם מ"ש הר"ב משנה ח' היה מגלח במדינה בירושלים ואע"ג דכתיב פתח אהל מועד לאו דוקא כו' וכתב התי"ט והא דדרשינן לעיל בשלמים הכתוב מדבר תרווייהו שמעינן מינה ע"כ ותימא לסברתו דסובר הר"ב שהיה מגלח על שלשתן תחלה ואח"כ היה מגלח על השלמים קשה ל"ל פתח ללמד דבשלמים הכתוב מדבר מהיכי ס"ד שמגלח על קרבן אחר הא קראי כסדרן כתיבי וצ"ע ועמש"ל בד"ה ואם: