1
לשון הפוך הוא. עיין בקונט'. ולישנא בתרא הוא מפי' הרמב"ם. והתי"ט מביאו אלא שצריכין להגיה בדבריו. וסיים בה שפי' זה הוא נגד הגמרא. ולי נראה שאין הדבר כן אלא שהוא מפרש הא דאמר אביי כגון דאמר א"נ לאו פלוני הוא אהי' נזיר כו'. שאין רצונו לומר שזה פלוני אלא ה"ק אין זה איש פלוני ואם זה פלוני הריני נזיר נמצא שדבריו הראשונים הן מה שאמר שאין זה איש פלוני וכשנמצא שזהו איש פלוני הרי נתקיימו דבריו האחרוני' ולא הראשונים וזה כפתור ופרח. והתי"ט לא ירד אל המכוון: