1
זאת תורת הנזיר כו' המטמא ביום מלאת וכו'. כ' תוס' וא"ת ברישא נמי כי נטמא ביום ל' לר"א אמאי אינו סותר אלא ז' יסתור כלל שהרי נטמא ביום מלאת וי"ל קרא משמע דלא איירי בסתם נזירות כו' ע"ש והוא דחוק מאוד. ונ"ל דדייק ימי נזרו מיותר דהא כתיב תורת נזיר ברישא אלא ביום מלאת ימי נזרו שהזיר והוסיף הוא דנותנין לו תורת נזיר אבל אי לאו מלאת ימי נזרו הוא אלא מלאת נזירות התורה והיינו סתם אין נותנין לו ביום מלאת תורת נזיר אלא ה"ל כנטמא לאחר מלאת:
2
לא יסתור אלא ז'. עיין בקונטרס. וקשה הא קרא תורת נזיר קאמר והיינו סתם נזיר א"כ אי אפשר לומר שיסתור הכל ואין השביעי עולה לו מן המנין כיון דצריך להביא קרבנותיו בשמיני וכ"מ בבבלי פ"ק וי"ל סובר הירושל' דקרא לא אתי אלא לאשמועי' שנותנין לו בענין מה תורת נזיר ולא יותר ודוחק: