מצינו שעשה אברהם אבינו כל התורה וכו'. בבבלי ביומא דף כ"ח גרסי' אמר רב קיים א"א כל התורה כולה שנאמר עקב אשר שמע אברהם בקולי וגו' א"ל רב שימי ואימא ז' מצות הא איכא נמי מילה ואימא ז' מצות ומילה א"ל א"כ מצותי ותורותי למה לי ע"כ. וכתב המהרש"א בח"א י"ל אדפריך אדרב לפרוך אמתני' דתנן מצינו שעשה אברהם וכו' וי"ל דניחא ליה למיפרך אדרב דבמתני' לא משמע אלא שקיים העשין אבל לישנא דרב משמע אף הלאוין ע"כ ודבריו דחוקי' גם ה"ל להקשות ורב מתני' אתי לאשמועי' גם לשון הש"ס והא איכא נמי מילה אינו מדוקדק ועוד הא מילה היינו עשה ועוד למה לא א"ל מצותי חקותי ותורותי ל"ל כדכתיב בקרא ונראה דודאי יש לחלק בין מתני' לדרב דמתני' משמע שעשה אברהם כן מדעתו אבל רב אמר קיים משמע שנצטוה על כך וקיימו ודייק ליה מדכתיב אשר שמע בקולי משמע שה' צוה לו כך ופריך ר"ש דלמא הא דכתיב אשר שמע בקולי וישמור משמרתי לא קאי אלא אשבע מצות ומשני והא איכא נמי מילה ואי משמרתי היינו ז' מצות שהן מצות ל"ת ככל השמר פן ואל א"כ איך השמיט קרא מילה דודאי נצטוה וקיים ופריך אימא כולא קרא בז' מצות מילה ומשמרתי היינו ז' מצות ומצותי היינו מילה וא"ל רב א"כ מצותי ותורותי למה לי דמשמרתי היינו ז' מצות וחקותי היינו מילה שנקראת חק כדתני פר"א דמילה בברכת המילה חוק בשארו שם. וכ"מ מפירש"י שם בד"ה ז' מצות שנצטוו לשאר בני נח אבל שאר תורה לא נתנה לו ע"כ ש"מ דמפרש דברי רב שקיים אברהם את התורה לאחר שנתנה ועליה קאי קושית רב שימי:
הדרן עלך פרק עשרה יוחסין וסליקא לה מסכת קידושין וכולה סדרא דנשים