1
אפי' בעדים וכו'. מספקא לי אי הלפתא כר"ל או כר"ז. ומן התימא על הפוסקים שלא ביארו דבר זה וכתבו סתמא ה"ז מקודשת משמע דבכל ענין מקודשת ואם קידשה אחר א"צ הימנו גט. גם קשיא אמ"ש הש"ע בח"מ סי' ר"ז סעיף ד' בהג"ה אי איכא אומדנא דמוכח נתבטל המקח א"כ אף בקידושין ה"ל לפרש דבכה"ג אינה מקודשת. מיהו בהא י"ל דסמך אהא דקאמר דהטעם משום דהוה דברים שבלב ואינן דברים וכי היכי דבמקח וממכר מתבטל המקח אף בקידושין אינה מקודשת אבל כשגילה דעתה מקדם מבואר בח"מ שם דהמקח קיים ה"ל לבאר דבקידושין מקודשת בספק. ועי' בתשו' הרא"ש כלל ל"ד סי' א' וצ"ע: