1
הגע עצמך שהי' חבר וכו'. כ' הר"ן בשם הרשב"א מסתברא אם הוא חכם ויודע שהיא אסורה לעלמא ופי' שעל כן הוא כותב שלא תתעגן אין כופין אוחו ליתן כתובה ע"כ וקשה א"כ למה ליה שישא אחותה ה"ל להתנות וי"ל ודאי לסברת הירושלמי שלעולם צריך ליתן כתובה אפילו כשמבקשין הימנו ליתן גט אפילו פירש שלא ליתן כתובה לא מהני אבל למסקנת הבבלי כשמבקשין הימנו ליתן גט. א"צ ליתן כתובה ה"ה כשפירש א"צ ליתן כתובה וכסברת הרשב"א וצ"ע: