מחלפא שיטתיה דר"י בן פזי וקשה הא מתני' דמעשר שני רישא כר"מ דתנן מע"ש אין מוכרין אותו דממון גבוה הוא אם כן סיפא נמי כר"מ דקסבר המקדש בחלקו בין קדשי קדשים בין קדשים קלים אינה מקודשת הלכך מפרש למתני' דהתם בכור חי ולא שחוט ומודה ר"מ דמחיים בקדשים קלים מקודשת כר"י הגלילי דאמר ממון בעלים הוא ומתני' דהכא לאחר שחיטה איירי מדקתני המקדש בחלקו וכדדייק בבבלי אמשנתינו. וא"ל אם כן מ"ש דתנן התם בכור מוכרין אוחו תמים חי הא בכל הקדשים נמי כן הוא דאיכא לאוקמי כאבא יוסי בן דוסתאי דאמר לא אמר בן עזאי דקדשים קלים ממון בעלים הוא מחיים אלא בבכור בלבד ויש לומר אי כר"מ אפי' מחיים נמי לא דהא אמר ר"י בן פזי דר"מ יליף ליה כל הקדשים ממעשר בהמה ובמעשר בהמה אפי' מחיים נמי לא כדתנן התם בסיפא מעשר בהמה אין מוכרין אותו תמים חי אך קשה דלמא שאני בכור דכתיב ביה ובשרם יהיה לך כחזה התנופה דבשרו אסור לאחר שחיטה ממילא שמעי' דמחיים שרי דאל"כ ל"ל קרא הא איכא למילף ממעשר בהמה כדילפינן מיניה כל הקדשים וע"ק למאי דאמרינן דר"מ כבן עזאי ס"ל ומרבי' בכור מקרא דכתיב ומעלה מעל בה' דממון בעלים הוא מחיים אבל לא שאר כל הקדשים כדפירש"י התם דשאני שלמים שהן טעונים סמיכה ונסכי' ותנופת חזה ושוק משא"כ בכור ומעשר אע"ג דשוה לבכור בכל אלה מ"מ מפורש ביה קרא דאינו נמכר אם כן הא דאר"י בן פזי דר"מ יליף כל הקדשי' ממעשר בהמה לאו מבכור איירי:
במקדש בחיי' וכו'. וקשה אם כן מתני' דמעשר שני רישא ר"מ וסיפא רבנן ונראה דבהכי פליגי ר' לעזר ורבי יוחנן דר"ל קסבר דהדר ביה ר"מ והודה לר"י כי היכי דתיקום רישא וסיפא דמתני' דמ"ש בחד תנא ור' יוחנן סבר אין דרישא ר"מ וסיפא ר"י ודוחק וע"ק למה תהא מקודשת במקדש בחיי' מי יימר שיגיע לו חלק השוה פרוטה ומי יומר שלא יפול בו מום ולא יגיע על חלקו שום דבר או שמא ימות ויקבר: