1
אבל אם קדשה סתם וכו'. מה שיש לדקדק בסוגיא זו כתבתי בכתובות פ' המדיר בתוספות שם:
2
אפי' קידשה ע"ת וכנסה ע"ת. מכאן ראיה למ"ש תוס' בכתובות פ' המדיר דף ע"ג ע"א בד"ה אלא טעמא וכו' דלרב אפי' בקידשה וכנסה ע"ת צריכה גט ע"ש. מיהו בירושלמי בכתובות הגירסא ואר"ת בשם ר"י וצריכה גט אפי' קידש ע"ת וכנסה סתם:
3
גירשה מן האירוסין מה אמר בה רשב"ל. מדלא קמיבעיא ליה אפי' אליבא דר' יוחנן אם היא צריכה גט. ש"מ דפשיטא לי' לש"ס דצריכה גט והא דתנן במתני' כנסה סתם לרבותא דאפ"ה לית לה כתובה וזהו דעת הרמב"ם פ"ז מה"א ועיי' בר"ן בכתובות וע"כ צ"ל כן דהא אמרי' בסמוך לר"י אפי' כנסה ע"ת צריכה גט וקשיא א"כ ליתני במתני' כנסה ע"ת אלא ודאי דעיקר רבותא דמתני' דאין לה כתובה ועמ"ש המהרש"א שם בתוספות: