בנות אנוסה מהו שיהא להן תנאי כתובה כתבו תוס' פ' נערה דף נ"ד ע"א תימא תיבעי ליה אנוסה עצמה ע"כ. וכתבו המפרשים איידי דקמבעיא ליה התם בבת יבמה מיבעיא נמי בבת אנוסה. מיהו האי פירוקא לא שייך הכא. ונראה דבאנוסה עצמה לא פסיקא ליה מילתא דפעמים חפץ הוא לזונה כדי שיהא מעשה ידיה שלו כדאמרינן תקנו מזונות תחת מעשה ידיה. משא"כ בנות האנוסה שאינן ניזונות אלא מתנאי כתובה שפיר מיבעיא ליה:
פשיטא לי בבנות אנוסה דלית להון כתובת בנין דכרין כמפותה. כתב הריטב"א בחידושיו דף נ"ד ע"א בד"ה בת אנוסה וכו' ולענין כתובת בנין דכרין פשיטא דאי איכא נדוניא איכא כתובת בנין דכרין דכ"ש באנוסה דלא מפיק דלא כייפינן למיתב האב נדוניא אלא על דעת שיזונו בה הבנים ע"כ. ומהתימא שלא ראה דברי הירושלמי אלו שמפורשים בהיפך. גם לפמ"ש בקונט' אין מקום לסברתו גם קשיא לי אטו כתובת בנין דכרין בנידוניא תליא הא אף אי לא נתן לה האב כלום נמי איכא כתובת בנין דכרין. וראיתי בחידושי הרא"ה שם שכתב כתובת בנין דכרין ודאי פשיטא לן דלית להו דכיון דאיהי לית לה כתובה בני נמי במאי קא זכו ע"כ והר"ן הוסיף דאפי' תוספת ונדוניא לית לה דכולהו בתר כתובה גרירי: