1
מתני' פליגא על שמואל וכו'. בקונט' פירשתי כפי הגירסא שלפנינו והרבה יש לדקדק בה לכן נ"ל דה"ג שמואל יתיב בהאי חצר ונפלה המחיצה דביני וביני ולא היה פתח ביניהם ואמר שמואל זה מטלטל עד עיקר מחיצה וזה מטלטל עד עיקר מחיצה וקשיא להו ממתני' עליה דשמואל למה הקטנה אסורה יטלטל עד עיקר המחיצה ומשני דשמואל אינו מתיר אלא משום דהותר למקצת שבת והיינו דוקא בשבת זו ומתני' איירי בשבת אחרת דהיינו שנפרצה מבעו"י ופריך במאי עסקינן האי עובדא שהתיר שמואל עד עיקר המחיצה אם בשעירבה וכו' וכה"ג קשה נמי אמתני' ומשני מאי דהוה עובדא הוה עובדא דבשבת נפרצה ושמואל מתיר אפילו לשבת אחרת ומתניתין איירי בשלא עירבו והא דרבי בון וכו' מילתא באפי נפשה היא ואמתני' קאי. ויש סייעתא לפי' זה מבבלי דפירקין דף צד ע"א ע"ש: