תמן א"ר יודן פוטר במים וכו'. וקשה הא דפוטר ר"י התם משום שאין המים ניכרין בעיסה וי"ל דמפרש מפני שאין בהן ממש שהמים נקראים דבר שאין בהן ממש וכמו דסובר ר"ט בשותה מים לצמאו שאינו מברך שהכל נהיה בדברו לפי שאין בהם ממש ולא שייך בהו הויה ועמש"ל בפ' בכל מערבין דף ח' ע"ב ובברכות פ"ו א"נ ה"פ ר"י פוטר לפי שכשהן נתונין בעיסה אינן ניכרין הא מים בעין ישי להן שביתה וכאן מיקל דסגי בכותל שע"ג הבור ומשני רב הונא דאף ר"י מצריך שתהא הכותל משוקעת בבור. אך לפי פירושי שבקונטרס ניחא לי הא דאיתא בבבלי דף פ"ו ע"ב אמר רבב"ח אמר רבי יוחנן רבי יהודה בשיטת רבי יוסי אמרה דאמר מחיצה תלויה מתרת אפילו ביבשה וכתבו תוספות בד"ה עד כאן וכו' וא"ת ולימא משום דבמים הקילו חכמים ועוד אמאי קאמר ר"י בשיטת רבי יוסה אמרה לימא דכולהו תנאי דמכשירי במחיצה תלויה בשיטת ר' יוסי אמרו וכו' ע"ש ונראה דסובר ר' יוחנן דלר' יהודה במים לא צריכין כלל מחיצה דהא אין בהן ממש אלא משום גזרה דשאר דברים ואס"ד דר' יהודה לא סבר כר' יוסה מ"ט סגי ליה בכותל שעל גבה: