תדע לך וכו'. בבבלי בפירקין גרסינן אין בו ד' מאי רב אמר לא יזיז וכו' ור' יוחנן אמר אלו מעלין מכאן ואוכלין וכו' ורב לית ליה דרב דימי דמקום שאין בו ד' מותר לכאן ולכאן ומשני הב"ע ברשויות דרבנן חצירות דרה"י ויחיד הוא ומדרבנן דאסור וחכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה וכתבו תוספות בד"ה הב"ע דאף לרב בין כרמלית לרה"י לא עשו חיזוק ומייתי סייעתא מדאמר רבא הכא אליבא דרב ע"ש ולפי סוגיין אין מכאן הוכחה דהא איכא תרי אמוראי אליבא דרב ויש לומר דלמ"ד דרב אוסר כאן וכאן אפילו בכרמלית לרה"י אוסר. ודע דתוספות בר"פ כל גגות בד"ה במחיצות שאין ניכרות וכו' מקיימין הגירס' זיזין וכתלים שהן גבוהין י' ורחבן ד' וע"ש:
מהסיפא שיטתיה דרבי בא. וקשה גברא אגברא קרמית הא רבי בא חדא משמיה דרב אמרה וחדא משמיה דשמואל וע"ק רבי יוחנן דהוה קודם רבי בא איך מקשה הוא על דבריו ויש ליישב: