אלא בגין דמר וכו' הלכה כדברי המיקל. וקשה הא אדרבה הכא ר"י הוא דמחמיר וס"ל שהצדוקי אינו מבטל רשות או דסובר שיכול לחזור בו וכדלקמן ויש לומר בדוחק דסובר כהנא דר"מ מחמיר דסובר שאינו חזקה עד שיוציאו כלים מבית שבחצר למבוי ור"י מיקל דבחזקה כל דהו סגי א"נ דה"ג רבי אחא וכו' הלכה כרבי יהודה:
הלכה כריב"ן ואפי' חכמים חלוקים עליו וכא תהא וכו'. כתב הרא"ש בפרק בכל מערבין ועוד אמר בפ' מי שהוציאוהו הלכה כדברי המיקל בעירוב ואפילו יחיד במקום רבים ע"כ וכן שנה ושילש בדבר זה והנה לפענ"ד מפ' מי שהוציאוהו אין ראיה דהא דקאמר איצטרך דהלכה כריב"ן דסד"א ה"מ יחיד במקום יחיד וכו' אבל יחיד במקום רבים אימא לא ע"כ היינו דלכך איצטריך הלכה כריב"ן אבל לעולם בשאר מקומות אפילו בעירובין יחיד במקום רבים הלכתא כרבים ואדרבה פשטא דשמעתתא הכי משמע דאל"כ הל"ל הלכה בכל מקום כדברי המיקל בעירוב ועוד דמסוגיא דריש מכלתין דף א' ע"ב משמע מפורש דר"י בן לוי בכ"מ סובר דהלכה כרבים אפי' בעירוב חוץ מריב"ן דהלכתא כוותיה דאל"כ ה"מ לאוקמי כהנא כריב"ל ע"ש גם מה שכתב הרא"ש בפ' עושין פסין דהא דאריב"ל הלכה כדברי המיקל בעירובין אפי' במחיצות קשה א"כ נימא דקורה שהיא למעלה מך' תהא כשרה ועוד מאי קשיא ליה לש"ס בריש מכלתין אכהנא דלמא קמ"ל דבקורה לית הלכתא כר"י וצ"ע: