נתנו בכלכלה ותלאו באילן וכו'. בקונטרס הגהתי למעלה מי"ט עירובו עירוב דאל"כ קשיא מ"ש למטה מי' דמותר לטלטלו בשבת הא קא מפיק מכרמלית לרה"ר וא"ל דביה"ש קאמר דמותר לטלטלו א"כ גם למעלה מי' מותר דהכא כשמהפך הכלכלה איירי וכדמסיק ומכרמלית לרה"ר מפיק וע"ק אי בשבת איירי למה יהא מותר להוציא מכרמלית לרה"ר בשבת:
ואסור לטלטלו וכו'. כתב רש"י בפרקין דף לג ע"א ואסור ליטלו ל"ג דאי גרסי' מאי מתמה לקמן אדרבנן ואמר לימא קסברי רבנן צדדין אסורין ואדר' לא מתמה ומשום דקיימי רבנן עליה ואמרין כל מקום שאסור ליטלו וכו' לפיכך נכתב בספרים ואי גרסי' ליה טעמא משום דקסבר צדדין אסורין עכ"ל ולפום ריהטא נראה מסוגיין דגרסינן ליה דהא לא קתני הכא דברי רבנן כלל וכולא סוגיין אליבא דרבנן ריהטא והא דלא מתמה הש"ס אדר' דידע טעמיה משום דקסבר צדדין אסורין אלא דפריך הש"ס לימא קסברי רבנן נמי דצדדין אסורין א"כ מ"ד צדדין מותרין דלא כמאן אך לפמ"ש בסמוך נראה כגירס' רש"י: