1
קרפף שיש בו מדת סאתים אינו מותר לטלטל בו אלא בד' אמות. שמעינן דבית סאתים כיתר מבית סאתים ואסור לטלטל בו אבל הרמב"ם כתב ר"פ ט"ז ואין מטלטלין בכל הקרפף אא"כ יש בו בית סאתים או פחות אבל אם היה בו יתר על ב"ס אסור לטלטל בו אלא בד' אמות וכתב הגמיי' שכ"כ תוספות ותימא דהכא משמע מפורש דב"ס כיתר על ב"ס וכ"מ לקמן קרפף שיש בו עד ב"ס א"ר אבהו הואיל וראוי להתיר וכו' והיה נראה דראייתם מהא דאמרינן בבבלי דף כ"ד ע"א אר"ה בריה דרב יהושע לא אמרן אלא דלא הוה ב"ס אבל ב"ס אסור דמשמע דוקא בנזרע הוא דאסור ב"ס י"ל אדרבה דוק מינה לאידך גיסא דקמ"ל אפילו לא מרע אלא מיעוטא כל שיש בו ב"מ אסור וצ"ע בסוגיא שם ובתוס' וברא"ש שם: