1
אין את בעי מקשייא וכו' הביא דופן ז"ט וכל שהוא וכו'. בקונטרס הגהתי להבין פשטא דשמעתתא אך קשה מאי קמיבעיא ליה הא ה"ל מחיצה שהגדיים בוקעין בה לכך נ"ל דה"ג הביא דופן שבעה טפחים וכל שהוא וחקק בו ג' ושבק בה ד' למעלה וכל שהוא למטה והגביהו מן הארץ ג"ט פחות משהו וכ"ה בבבלי בפרקין דף ט"ז ע"ב דהשתא ה"ל עומד מרובה על הפרוץ מרוח אחת ואוירא דהאי גיסא ודהאי גיסא נמי ליכא הואיל ועומד מרובה על האויר דתותי מיני' ופשיט ליה מדר"י דאמר העומד והחלל מצטרפין אע"ג שהעומד מצד האחד ומצד השני הוא משהו אפ"ה לא אמרינן אתי אוירא דהאי גיסא ודהאי גיסא ומבטל ליה ה"ה כאן. ועי' בירושלמי בשבת פ' הזורק דף ל"ח ובהכי ניחא למה השמיט הרי"ף בעיא דרב המנונא ועי' בהרא"ש: