מתני' במשוכין מן הכותל וכו'. וקשה א"כ מאי קאמר ותני כן וכו' הא אדרבא מהך ברייתא משמע דבסמוכין פליגי וי"ל דסובר ג' דקאמר ר' יוסי לאו דוקא ולעולם בעי שיהא העומד רבה על החלל במשוכין וזה דוחק גדול דעכ"פ ליכא סייעתא מברייתא דאיכא לפרושי מתני' בסתמא ובסמוכין פליגי וע"ק לקמן בסמוך אמרינן לגדולה הן נידונות ואין נידונות לקטנה ופירשתי שם כי היכא דניהוו לגדולה ג' טפחים וכר' יוסי ואס"ד דבסמוכין לכותל אף רבי יוסי מודה דסגי בלחי כל שהוא א"כ ל"ל ג' לגדולה הא כסמוכין היא וגם בבבלי נראה דפליג אהא דאמר דבסמוכין אף ר' יוסי מודה ואף רבינו יהונתן כך כתב דאף בסמוכין מצריך ר' יוסי שלשה גזרה משום פחות מג' והעמידו רחוק מכותל ואתי אוירא דהאי גיסא ודהאי גיסא ומבטל ליה לכן נ"ל דה"ג ולא כן תני עושה לחיין וכו' וקושיא היא אמ"ד דבסמוכין מודה ר' יוסי דבברייתא איפכא תניא דבמשוכין מודו רבנן וניחא הכל: