1
בן דרום שאמר וכו'. בקונטרס הגהתי להבין פשטא דשמעתתא ולהשוות הבבלי עם הירושלמי אבל יותר נראה לי לקיים הגירסא הישנה וה"פ דהירושלמי סובר שדוקא ע"ה הוא דאינו נאמן להביא מגליל לפי שרוב המקומות הם בחזקת טומאה מפני הרצועה של כותיים אבל עדיין יש מקומות שטהורים אלא דבע"ה חיישינן שמא לא הביאן ממקום ההוא ולכך קאמר ריב"ל בן דרום שאמר מגליל הבאתיה ובטהרה נאמן במגו דאי בעי אמר מדרום הוא אבל בן גליל אפילו אמר מדרום הבאתיה אינו נאמן דלית ליה מגו ואדיבורא דעם הארץ לא סמכינן ובזה מיושב מה שמקשים תוספות בפרקין דף כ"ה בד"ה שרצועה וכו' ע"ש:
2
בושת וכו'. מה שיש לדקדק בסוגיא זו עיין בעירובין דף כ"ט בתוס' שם: