מתני' בראיית קרבן וכו'. כתבו תוספות בריש מכלתין בד"ה הכל וכו'. ועוד אמרינן בירושלמי במה דברים אמורים בראיית קרבן אבל בראיית פנים בעזרה הכל חייבין כמו בהקהל האנשים והנשים והטף וכו' ומיהו שיטת הירושלמי לא יתכן וכו' ועוד היכי מחיבין נשים בראיית פנים מהקהל הא ולא יראו מוקמי' לראיית פנים בעזרה וממעטינן נשים מזכורך וכו' ועוד בגמרא דקאמר שפטורה מראיה וחייבת בשמחה לפי שיטת הירושלמי המ"ל שחייבת בראיית עזרה אלא ודאי כולא שמעתין מוכח דפטורי בכל הראיות ע"כ ותימא לפי הגירסא שלפנינו ל"ק כלל מנשים דאף הירושלמי מודה דנשים פטורים מכל הראיות וקרא בראיית פנים בעזרה איירי אלא דה"ק דמתני' ע"כ בראיית קרבן איירי דהא קטן חייב בראיית פנים בעזרה כדילפינן מגזרה שוה דהקהל דהא ליכא קרא דממעט אותו וראיה לגירסתינו דהא לקמן דף ב' אמרינן נמי נשים חייבות בשמחה ואינן חייבות בראיייה אך קשה דאמר לקמן בשמעתין כל זכורך לרבות הקטן ומסיק דגזירת הכתוב הוא ומשמע דמדאורייתא הוא ולמה לי קרא תיפוק ליה מגזרה שוה דהקהל ויש לומר דשמעתתא דלקמן סובר דטפלים גריעו מנשים וכיון דממעטין מזכורך נשים הוה אמינא למעט מקל וחומר קטנים לכך איצטריך קרא לרבות קטנים וכאן סובר דטפלים עדיפו מנשים שבאים לכלל חיוב. ועי' בתוספות בקידושין דף לד ע"ב בד"ה ואנא אמינא וכו':