1
ומברכין על השלהבת וכו'. ותימא למה לא תני ששה דברים נאמרה בגחלת ושלהבת וליחשוב נמי הגחלת כרגלי הבעלים ושלהבת בכ"מ ואי משום דכבר תני במתני' לא קחשיב הרי גחלת של הקדש נמי תני במתני' וקחשיב ובבבלי נמי דלא קחשיב הא דמברכין על השלהבת י"ל דחומרא דגחלת קחשיב וקולא דידיה לא קחשיב מיהו בתוס' היא כגי' הירוש' וי"ל דתנא ושייר אך קשה כיון דתנא מניינא לא שייך למימר תני ושייר:
2
ומברכין על השלהבת וכו'. כתב הרא"ש בפרקין הא דאמרי' לברך בשלהבת עכו"ם ואע"ג דשריא משום דיש עמה גחלת ואע"פ שאין הברכה אלא על השלהבת ע"כ וקשה הרי עיקר הטעם דשלהבת עכו"ם מותר' משום דמאיס וכדפירשתי בקונ' א"כ איך יברך עליו וצ"ע:
3
הדרן עלך פרק משילין וסליקא לה מסכת ביצה