1
נעשית כמוקצה שיבש וכו'. משמע אילו ידע שיתייבש בשבת מותר ותימא נימא כיון דבין השמשות לא חזיא ואיתקצאי הרי היא מוקצה לכולא שבת וצ"ל דס"ל יש מוקצה לחצי שבת אפי' בכה"ג דלא חזי בין השמשות מיהו בבבלי במכילתין דף כ"ו ע"ב דליכא מאן דסבר הכי ואין לפרש דה"ק ולא ידע שנתייבש דאסור כיון דלא הוה דעתיה עליה בין השמשות דזה פשיטא ליה לבבלי שם דמותר לכ"ע וצ"ע אם יש להשוות הבבלי והירוש' בזה והיש"ש בפ' אין צדין סי' ט"ו כתב בשם הר"ן אהא דאמרי' בבבלי מוקצה שיבש ואין הבעלים מכירין בו מותר אף על גב דבירושלמי בריש ביצה קאמר בפשיטות דמוקצה שיבש ואין הבעלים מכירין בו אסור נקטינן כגמרא דידן ע"כ ופי' שבקונ' נראה עיקר דכן משמע לקמן דף ב' גבי קערה ועוד דזה פשוט להבבלי דמותר וזה פשוט להירוש' דאסור ואיך נעשין ביניהם פלוגתא רחוקה: