כבר ביארנו לך שמספר הגלגלים לא דוקדק בזמן אריסט"ו, כונת הרב בזה הפרק לסדר תכונת הגלגלים כפי מה שהיו סוברים הקדמונים ועל זה הדעת נמשכו חכמי ישראל אף שהיה זה הדעת לא אמתי ולא נכון כי אם נמנה גלגל הלבנה והשמש אחריו ואחריו הה' כוכבים הנבוכים האחרים איפשר שיפורש מה שאמר יחזקאל ארבע חיות כי גלגל הלבנה היא חיה אחת וגלגל השמש חיה אחרת והחמשה גלגלים אחרים חיה אחרת וגלגל הכוכבים הקיימים חיה אחרת ולכן יהיו ארבע חיות, ואם נאמר שהגלגל השמש הוא למעלה מנוגה וכוכב אי איפשר שיצוייר זה המנין, ולכן אמר הרב שדעת הראשונים שכדור נוגה וכוכב למעלה מן השמש, וחכמי ישראל מן הקדונים היו, ולכן אמר ודע זה והבינהו מאד כי זולת זה לא יצוייר ארבע חיות, עם שזה הדעת אינו דעת האחרונים ולא יסכים עם ראש התוכנים שהשמש למעלה מנוגה וכוכב, והפילוסוף המעולה אבובכ"ר בן אלצאי"ג אשר התפאר הרב שקרא עם אחד מתלמידיו הראהו אופני הראיות, ירחיק בהם שיהיו כוכב ונוגה למעלה מהשמש, ואמר סוף דבר והחכמים היו מסברת הראשונים וכלם היו מסדרים נוגה וכוכב למעלה מהשמש, ואמרו וכן היו הראשונים קוראים הכוכבים צורות רמז פני החיות, והנה ידעת כי המזלות קוראים הקדמונים טלה שור תאומים וכו' כי כולם הם צורות אלו הנמצאות וגם שאר הכוכבים היו מניחים להם צורות מהבעלי חיים ולכן נקרא האחד פני אדם והאחר פני שור ופני אריה ופני נשר וכל אלו הם שמות לה' כוכבי לכת כמו שיתבאר בחלק הג':
וזה המספר אצלי שורש גדול מאד לענין עלה בדעתי, ר"ל כי מנות הגלגל הכוכבים הקיימים והז' כוכבי לכת ארבעה כדורים הוא שורש גדול לבאר מעשה מרכבה ואף שלא מצאתיו בדברי הפילוסופים ואמנם החכמים העירוני על זה: