מן הדעות הקודמים המתפשטים אצל הפילוסופים ורוב האנשים שלתנועות הגלגלים קולות נוראות עצומים מאד, וזה הדעת מפורסם באומתנו ג"כ, ר"ל שיחזקאל היה מזה הדעת ויורה עליו אמרו ואשמע את קול כנפיהם כקול מים רבים כקול שדי, ולזה הובא הפרק, אמנם הוא נמשך להבנת גלגל קבוע וכן חכמים יסברו זה הדעת, אמנם אריסט"ו ימאן זה ויבאר שאין להם קול. ולא תרחיק היות אריסט"ו חולק על דעת החכמים בזה, כי זה הדעת היות להם קולות אמנם הוא נמשך אחר האמנת גלגל קבוע ומזלות חוזרים, וכבר ידעת הכרעתם דעת חכמי אומות העולם על דעתם בעניני התכונה האלו ואמרם בפירוש ונצחו חכמי אומות העולם את חכמי ישראל, וזה האמת כי הענינים העיוניים אשר בם החכמים חכמים אמנם דבר בהם כל מי שדבר בו כפי מה שהביא אליו העיון ואין הנבואה למעלה ממנו כי החכם עדיף מנביא ולא יועיל אצל החכמים אלא מה שנתאמת מופתו על זולתו, ודע כי זה המאמר הוא יקר מכל כלי חמדה יתבארו ממנו דברים רבים למי שרצה ליכנס בפרדס: