1
כבר ביארתי לך שהאמנת חדוש העולם הוא יסוד התורה כלה בהכרח, אמנם ההפסד אחר שהתחדש והתהווה אינו אצלנו יסוד התורה, אמנם ביאר הרב זה למה שבאו כתובים מורים הנצחיות ויבוא האדם לחשוב כי כמו שהוא נצחי כן היה קדמון בעבור כי כל הווה נפסד וכל נפסד הווה, ואמר הרב שאין הדבר כן כי המתהווה על המנהג הטבעי יפסד על המנהג הטבעי אבל מי שלא נתהווה על המנהג הטבעי לא יחוייב שיפסד, ואין ראוי להאמין שהעולם יפסד בעבור שהוא הווה, כי נפשות החשובים לפי דעתנו נבראים ולא יעדרו כלל, והנה לא נשמע כלל בדברי נביא או חכם שכסא הכבוד יפסד, וכן גם כן לא בא הגדת הנביאים והחכמים שהעולם יפסד, ואם בא הוא כפי המשל, ואמנם באו כתובים רבים מורים נצחיותו: